Az autógumi javításának menete
Vezetés során előfordult, hogy defektet kaptunk, akkor a következő lépés, hogy a kereket meg kell javíttatnunk. Hát igen, ez nem olyan, mint a biciklikerék, ez a művelet szakemberért kiált. Még szerencse, hogy lassan az országban nincs olyan település, ahol ne lenne legalább egy gumis, a jobb helyeken még gumiszervizt is találunk. Általában a kisebb javítások már 2500.- Ft-tól megoldhatók, de ez néhol lehet jóval több is, ez a településektől a gumis műhelyek felszereltségétől, és még sorolhatnánk, hogy mi mindentől függhet. Általában be kell jelentkezni, de a nagyobb gumis szervizeknél, ahol több gumiszerelőgép és alkalmazott van egyből megcsinálják. Az egész művelet nem tart sokáig, körülbelül fél óra, ha kedvünk tartja meg is várhatjuk.
A menete a következő: a sérült kereket, illetve gumit megvizsgálják, hogy hol és mekkora sérülés keletkezett, bejelölik a helyét. Ezután leveszik a felniről a gumit és ha nagyobb a sérülés egy gumirudat tesznek bele. Jó, ha tudjuk, hogy a 6 mm-nél nagyobb sérüléseket (vágás, szakadás), illetve, ha a gumi az oldalfalon sérült meg, már nem lehet megjavítani. Ha a szelepünk sérült meg, azt kicseréltethetjük. Ezután visszateszik a felnire az abroncsot, felfújják. Nagyon fontos lépés a következő, centrírozzák a kerekünket. Ha ezt nem tennék, a használat során a futóművünk tönkre menne, illetve az autó annyira rázna, hogy menni sem tudnánk vele. A centrírozás során a felnire gumis súlyokat rögzítenek, ezzel egyenlítik ki az oldalakat, hogy a kerék egyenletesen tudjon forogni a tengelyen. A centrírozás után a javítás kész is van, már csak a kerék visszahelyezése van hátra az autónkra. Itt egy dologra kell ügyelni, hogy a csavarokon az anyák megfelelően meg legyenek húzva, ellenkező esetben leeshet a kerekünk.
Fontos dolog, hogy a kerekeink állapotát hetente ellenőrizzük, és ebbe beletartozik a pótkerekünk is, hiszen nincs annál nagyobb bosszúság, ha akkor döbbenünk arra, hogy a pótkerekünk rossz, amikor defektet kaptunk.